poniedziałek, 6 stycznia 2014

Zdrowe odżywianie

Witajcie,

Dziś porozmawiamy o dość istotnej kwestii czyli o zdrowym odżywianiu. 
To jedno z moich postanowień noworocznych - jeść zdrowo.
Niejednokrotnie kupujemy drogie kosmetyki licząc na to że zdziałają cuda zapominając o bardzo ważnej kwestii którą właśnie jest odpowiednio zbilansowana dieta.

Nie wiem jak Wy ale ja bardzo często zdarzało mi się zapominać jeść, robiłam długie przerwy po czym rzucałam się na słodycze. Jadałam w fast foodach, jadałam chipsy, paluszki, imprezy także nie powodowały u mnie niczego dobrego.

Ogólnie rzecz biorąc nie chcę aby ktoś tu popadł w paranoje ale jednak to co jemy widać na zewnątrz i bardzo często problemy związane z wypadaniem włosów, brakiem blasku skóry, brakiem energii, łamliwościom paznokci są niejednokrotnie związane ze złym odżywianiem. I nie mówię tu o tym że łykniemy sobie tabletkę z witaminkami i możemy zapomnieć o jedzeniu zdrowym. Pamiętajmy że to tylko suplementy diety.

Jak się odżywiam?

Do teraz odżywiałam się nie zawsze tak jak to powinno być. Jestem łasuch i kiedy mam ochotę na chipsy to je zjadam. Ostatnimi czasy, kiedy to poznałam serię "Wiem, co jem" zaczęłam większą uwagę przykładać do tego co kupuję. 
.. że mięso nie koniecznie jest mięsem w 100%, 
że jogurt to w sumie mleko w proszku
że dania z torebek to glutaminian sodu
że pieczywo to nie zawsze .. pieczywo tylko swoisty wytwór

Doszło do tego że wchodzę do sklepu i czytam etykiety jogurtów w poszukiwaniu tego który jest choćby z jogurtu. Dziwne? Nie, to rzeczywistość.

Lekarka do której chodzę powiedziała mi o sklepach ze zdrową żywnością. 
Z czystą ciekawością powędrowałam do jednego z nich (Galeria Katowicka, poziom -1, Organica).
Co mnie uderzyło? To ceny ... o masakro za jajka 12 zł. Ale były też miłe strony. Znalazłam w końcu olej kokosowy za ok. 20 zł. 
I zdałam sobie sprawę że tak naprawdę wiele z tych produktów widziałam już w sklepach do których chodzę normalnie. Tylko nie zwracałam na to uwagi że to są właśnie te dobre.
Znalazłam jogurt naturalny który nie jest udawanym jogurtem w netto. 
Znalazłam płatki które są płatkami i dają nam to co chcę.
Nadal myślę co mogę wprowadzić a co wyrzucić z diety. 

A wszystko to skłoniło mnie z powodu problemów żołądkowych. Wiadomo, człowiek mądry po szkodzie. 

Poznałam wtedy food detective - test na nietolerancję pokarmową.
Test można wykonać samodzielnie w domu.
Koszt na doz.pl koło 350 zł 



Ja nie testowałam tego ale może Wy coś wiecie na ten temat. Jestem ciekawa jak wygląda Wasze odżywianie. Może znacie jakieś dobre produkty, dobre sklepy. 
Co polecacie. Piszcie i mnie informujcie. 

Pozdrawiam :*


3 komentarze:

  1. Prowadzisz bardzo ciekawy blog oraz bardzo interesujące posty. Życzę wytrwałości w prowadzeniu bloga. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w zdrowe odżywianie zagłębiam się coraz bardziej ostatnio. Jeśli chodzi o mięso i jajka mam łatwiej, bo mama ma gospodarstwo. Ale za to mam duże ograniczenie co do innych produktów;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę. Właśnie tych produktów brakuje u mnie w jadłospisie jako zdrowych :-)

      Usuń

Chętnie podyskutuję z Wami. Dziękuję za każdy komentarz

ARCHIWUM

SZUKAJ NA BLOGU